torsdag 16 februari 2012

Run for your money!

Den här dagen har börjat i ekonomitankar. När mannen gått till jobbet i morse hade jag lite svårt att somna om då min tankeverksamhet var högst aktiv. Funderade på hur jag ska göra med sommarjobb och jobb till hösten. Tanken var ju egentligen att bli gravid framåt sommaren men om det går vägen kommer vi ju faktiskt få en liten redan i oktober. Problemet är att mitt vikariat går ut i juni och ett nytt jobb kan jag få som tidigast i augusti - alltså kommer jag bara kunna jobba knappt två månader innan jag måste vara föräldraledig. Känns smått omöjligt att få jobb under de premisserna.

För att slippa gå hemma i flera månader (= rastlöshet) tänkte jag då att jag kanske ska sommarjobba trots allt. MEN mitt sommarjobb är i en liten livsmedelsbutik med långa stunder ensam i kassan (utan möjlighet till kisspaus). Däremellan är det lagerarbete som gäller med ganska tunga lyfte. Orkar man med butiksjobb i andra månaden?

Efter mycket tänkande lyckades jag äntligen somna om. När jag vaknade såg jag att jag fått mail av min bästa vän. Vi har haft gemensam bebisfeber i många år. Hon har skickat en länk med rubriken "visa inte det här för xx (min man) för då tror han att det är jag som gett dig bebisfeber". Blev alldeles full i skratt. Dels handlade länken om att det inte är så Dyrt att skaffa barn. Dels så vet hon inte att vi alldeles gemensamt redan väntar barn. Blev väldigt roligt i sammanhanget och längtan efter att få ringa och berätta blev ännu större. Men jag ska vänta några veckor till. Om inte annat bör väl mina föräldrar få veta först!

2 kommentarer:

  1. Åh, jag och min man har börjat tänka på barn, så troligen när jag kommer tillbaka från thailand så komemr vi att börja försöka. Hoppas verkligen att det går lika smidigt för oss som det gick för er. Följer din blogg och hoppas på mycket uppdatering för det är så roligt och intressant att läsa :D

    SvaraRadera
  2. tunga lyft ska du vara väldigt försiktig med. men tycker absolut att du ska försöka jobba i sommar. klarar du att jobba när förlossningen är nära så är det ju jätte bra.

    själv hinner jag inte jobba(har studierna mm fram t juni) o att sommarjobba med jättemage kommer inte funka för mig. (beräknad 8augusti)

    sen när det kommer till KUB-testet. Tänk igenom det noga.
    Svaren du får är bara siffror på hur stor chansen är.
    Tänk på om det verkligen gör något vem som ligger där inne och "jäser".
    Själv kände jag att får vi ett barn med down syndrom så kommer jag älska det precis lika mycket.

    SvaraRadera