tisdag 14 februari 2012

Buggkväll

Igår kväll var det dags för femte bugglektionen. Jag och mannen går en nybörjarkurs. Otroligt kul och man märker verkligen att det går framåt. Igår var dock ingen superbra dag. Jag var trött redan från början och efter en timmes snurrande var balanssinnet satt ur spel skulle man kunna säga. Kände mig lite smått åksjuk så jag vilade en stund. Vi gick egentligen inte igenom något nytt igår. La mycket tid på att bara öva förningen med grundsteg med lite olika grepp. I slutet av lektionen brukar vi alltid köra fritt, blanda de olika turer vi lärt oss som vi vill. Igår hade jag turen att få köra ett av de passen med en av blåtröjorna (dvs. De som inte går kursen utan bara är med och dansar för att kunna upptäcka vad man gör fel och så). Fördelen med att få dansa fridansen med dem är att de oftast kör turer som vi inte gått igenom än. Om man bara följer med så blir det superkul att få testa massa nytt. Fördelen med att vara tjej: det röcker oftast att killen kan turen för att man ska kunna haka på.

När lektionen är slut låter de musiken gå i en kvart så vi kan fortsätta dansa om vi vill. Som vanligt körde jag och mannen en låt men när den var slut märkte jag att jag var så andfådd så jag inte orkade överrösta musiken. Undrar om jag bara är allmänt seg eller om det är det lilla i magen som påverkar mig redan. Går det att märka av redan i v. 5?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar