måndag 20 februari 2012

Jobbvecka

Efter att ha varit ledig en vecka är det idag dags att köra igång på jobbet igen. Eftersom jag bara jobbar halvtid blir det bara halvdag idag så jag åker inte hemifrån förrän efter lunch. Ska faktiskt bli kul att jobba igen. Det blev en extremt lång vecka förra veckan. Efter de stora nyheterna gick tiden väldigt långsamt när den spenderades ensam i lägenheten en väldigt stor del av tiden. Jag hoppas att tiden kommer gå tillbaka till sin normala hastighet nu när jag börjar jobba. I så fall kommer det vara den 26 mars (datum för inskrivning) i ett nafs med tanke på hur veckorna mellan jullov och sportlov flög iväg.

Positivt med sportlovet var i alla fall att jag fick massa tid till att plugga. Läser på distans på halvtid och hade en deltenta i fredags som inte var särskilt svår men jag låg lite efter enligt lässchemat. Var borta två helger i rad och kom aldrig riktigt ifatt men nu är jag så gott som ifatt och på onsdag kommer första lite större uppgiften. En inlämningsuppgift som vi har en vecka på oss att slutföra. Ska bli spännande att se vilken nivå den hamnar på. Så med både skola och plugg borde väl tiden gå fortare nu. Får bara hoppas att jag fortsätter må lika bra som jag gjort hittills.

Jag är lite orolig för att drabbas av morgonillamående. Om inte annat så kan det bli ett problem när man åker buss 3 timmar om dagen till jobbet. Blir lite lätt åksjuk som det är och har ingen lust att sitta och spy på bussen direkt. Men jag håller tummarna. Det finns ju de som klarar sig lindrigt och bara mår illa och inte spyr. Finns ju till och med de som inte mår dåligt alls!

1 kommentar:

  1. köp åksjuketabletter eller åksjukeband.
    sen när det kommer till morgon illamående, ha lite kakor vid sängen som du knaprar på innan du går upp. alternativt går upp mitt i natten o käkar en smörgås.
    jag hade inget direkt illamående förän jag va runt vecka 10. men kan fortfarande må dåligt ibland. men för mig går det över snabbt.

    hoppas du också slipper spy o må skit.

    SvaraRadera